SELAMAT DATANG

Selasa, 5 Jun 2012


KURSUS PENGURUSAN ASET ALIH DAN STOR DI DAERAH KUBANG PASU, KUALA MUDA/YAN DAN BALING/SIK.  



Alhamdulillah, bersyukur ke hadzrat Allah SWT, dengan izin dan limpah kurnia rahmatNya maka kursus seperti di atas telah berjaya dilaksanakan.

KSKM Kedah mengucapkan terima kasih kepada Pejabat Pelajaran Daerah Kubang Pasu, Kuala Muda/Yan dan Baling/Sik atas kerjasama menjayakan kursus di atas. Peruntukan makan untuk peserta kursus telah dibiayai oleh PPD berkenaan.

Perasmian kursus telah dilakukan oleh Encik Rosly bin Ismail, Penolong PPD (Hal Ehwal Murid) yang mewakili Tuan Pegawai Pelajaran Daerah Kubang Pasu. Sementara di Sungai Petani perasmian telah dilakukan oleh Tuan Haji Mohd Roslan bin Ismail, Pegawai Pelajaran Daerah Kuala Muda/Yan. Seramai hampir 100 orang staf makmal telah hadir di Jitra dan seramai hampir 200 orang telah hadir di Suungai Petani.

Semasa kursus berlangsung peserta kursus menunjukkan minat yang mendalam terhadap isi ceramah yang disampaikan. Banyak soal jawab berlaku. Semoga dengan ilmu yang diperolehi dapat dimanfaatkan setelah balik bertugas nanti.

KSKM Kedah juga amat berterima kasih kepada PPD Kubang Pasu terutama kepada Pen PPD (Sains & Matematik) Encik Shamsuri bin Othman dan Pen PPD (Latihan) Puan Roziah binti Ahmad atas kerjasama dan komitmen yng diberikan dalam menjayakan program tersebut. Begitu juga kepada PPD Kuala Muda/Yan, Pen PPD (Kemanusiaan) Encik Soef bin Ismail dan PPD Baling/Sik, Pen PPD (Teknologi & Vokasional) Encik Zulkifli bin Abu Bakar.

Ceramah telah disampaikan oleh Encik Ashaari bin Maarof (Setiausaha Agong KSKM) yang berpengalaman luas dalam pengendalian pengurusan aset alih dan stor. Perasmian kursus juga dihadiri oleh Presiden KSKM, Encik Hamran bin Haji Ahmad yang telah menyampaikan ucapan dengan memberi info terkini mengenai perjuangan KSKM.

Puan Mariah binti Salleh selaku Pengerusi KSKM Cawangan Kedah telah berucap dalam ucapan aluannya menyeru kepada semua staf makmal yang belum menjadi ahli KSKM agar segera bertindak menjadi ahli bagi menambah lagi kekuatan KSKM. Selama ini sebarang aktiviti yang dianjurkan tidak mengira ahli atau bukan ahli. Adalah wajar dan adil agar semua staf makmal menjadi ahli supaya setiap hasil perjuangan dirasai dengan cara lebih bermaruah jika dibandingkan kepada bukan ahli yang tidak menyumbang sebarang yuran pun. 


Puan Mariah juga selaku pengerusi program bagi kedua-dua kursus tersebut amat berterima kasih kepada Jawatankuasa Kerja yang telah memberi kerjasama dan komitmen yang padu sehingga majlis tersebut berlangsung dengan lancar.


Semoga lebih banyak kursus dapat diadakan pada masa akan datang, InsyaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...